tisdag 24 november 2009

Sjukskriven

Jag gick till jobbet idag, men gick hem lite tidigare och besökte farbror doktorn. Det blev penicillin, nässpray och sjukskrivning resten av veckan. Det har blivit bihåleinflammation av skidturen i regnet för drygt en vecka sedan, så kan det gå... Bihåleinflammation kanske inte är nåt man är hemma för egentligen, men blir man sjukskriven så tar man det, och det gör rejält ont i hela huvudet och bihålan också, och när en kille är förkyld då är det befogat med sjukskrivning. Så det så... Träningen till vasan tar stryk, jag kan inte träna nu oavsett om jag är hemma eller jobbar. Det är farligt att träna när man är förkyld, eller i alla fall om man har en infektion i kroppen. Men jag hoppas i alla fall att jag kan komma igång till helgen igen, och jag hoppas att fusksnön i Högbo inte regnat bort så man kan åka in och åka några varv på 760 metersspåret.

Jag fick mina nya skidor och dom andra grejorna jag beställ från Pölder Sport, dom kom igår, men allt var inte med fast det stod på fakturan. Mina handskar fick jag inte, så mailade och talade om det, men har inte fått något svar än... Men jag har ju handskar ändå, slitna, men ändå ett par handskar man kan använda. Dom nya skidorna tänker jag inte åka på än, det är så att det kan vara lite grus i spåren där i Högbo, jag märkte det förra gången jag åkte, och det är ju inte så roligt när man gör långa djupa repor i belaget liksom... Men det blir väl snö snart. Hoppas jag.

1 kommentar:

Madonnan sa...

Men din stackare, är du sjuk? Det är klart att du ska vara hemma o ta det lugnt då... Äta choklad och sitta vid datorn - för det är bra att sitta upp när man har problem med bihålorna! :D

Krya på dig!