måndag 9 november 2009

Kryssning

Igår kväll kom vi hem från våran årliga kryssning. Det började inte så bra, när vi kom ner till bussen så visade det sig att jag glömt biljetterna hemma. Bra. Jag hade i alla fall inte raderat dom från mailen, så det gick ju att kolla från telefon om det skulle behövas. Vi kom i alla fall på bussen och iväg till Stockholm. När vi kom dit så kom vi även på båten, men när vi stod i kö för att gå på så var det någon som knackade mig på axeln och frågade om det där som han höll i handen var min hyttnyckel. Och det var det så klart... På båten hade jag tänkt att ladda mobilen under tiden vi käkade, så jag plockade fram laddaren och skulle stoppa den i telefon, men det gick inte, jag har tagit fel laddare med mig. Kul början liksom...

Buffén flöt på bra och vi fick i oss mycket mat. Och gott var det också. Sedan började banden spela och det första vi såg var Anders F Rönnblom. Han gjorde en helt suverän spelning som sedan visade sig vara den överlägset bästa av dom vi såg. Efter Anders gick vi till den andra scenen och kikade på Pugh. Han var lite av en besvikelse, inte så bra som jag hade räknat med. För långa munspelssolon och prat. Det sista bandet vi såg innan vi somnade var Torsson och dom var väl lite småroliga. Lite Svenne Rubinsvarning på dom... Asoka var det enda bandet jag såg på tillbakavägen och dom är väl så där, inget jag lyssnar på i vanliga fall...

Tillbaka i Stockholm och dags för bussresa hem, en bussresa som visade sig skulle bli en av dom värsta man någonsin upplevt... Tolv tokiga kärringar förde sånt jävla liv att man önskade sig till en annan planet. I Uppsala lämnade vi av några lyckliga passagerare som slapp åka med längre, men när vi åkte vidare så började klimakteriekossorna tjata om att en person fattades, så bussen fick åka runt och tillbaka, men när ingen klev på så visade sig att den där personen satt på bussen och hade gjort det hela tiden, utan att säga nåt... Chaffisen blev tokig, med all rätt, men vi kom i alla fall vidare utan större störningar. Förutom idioterna längst bak. Efter fyra och en halv timme, som kändes som det dubbla, var vi äntligen hemma... Förutom bussresan hem, var det bara roligt, men om jag åker nästa år ska jag allvarligt fundera på att åka tåg ner och hem...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har alla vi klimakteriekossor varit in och läst din blogg. Avundsjuk för att du har ett tråkigt liv?? Men det här kan vi ta när vi möts öga mot öga för du är väl en man eller kanske rentav en mus..men är det inte du som är rädd för små möss?? Hoppas du åker buss med oss nästa år så vi kan ge dig ännu ett minnesvärt avtryck i ditt liv som verkar suga. Åk med PRO nästa gång. Kramar från tolv trallande jäntor!!

Anonym sa...

Jag tror säkert, att de tolv trallande tror att dom är jäntor, men det är patetiskt att se medelålders kvinnor, mammor, uppföra sej som fjortisar.Och säkert har dom jätteroligt, när dom gapskriker till varandra, gapflabbar, springer runt i bussen och försöker vara roliga, hela tiden drickandes från en ölburk/flaska. För nå´t år sedan fick vi ingen mat på hemvägen, tack vare dessa lallande jäntor. Busschauffören vågade inte stanna av rädsla för att inte få med sej alla upp på bussen igen. Folk får supa skallen av sej, för min del, men förstör inte tillvaron för andra.Alla medpassagerare tycker inte att ni är roliga och trevliga, tvärtom, det är hur drygt som helst att sitta i samma buss som er i fyra timmar. Försök att visa lite respekt för era medmänniskor, så får ni också respekt.
Också en medpassagerare

Magnus Thorn sa...

Pinsamt med folk som tror de är tjugo, fast de är det dubbla och en halv dubbel till.
Man festar med klass och visar respekt, det är det som gör att man aldrig behöver bekymra sig om resor med ex. PRO. Skål broder!

Anonym sa...

Jag bara undrar!!! Vad förväntar man sig när man åker med rockbåten?? Ska folk sitta tyst och stilla och föra viskande konversationer??

Anonym sa...

Måste bara få kommentera ditt blogginlägg!
Undrar bara vad som ger dig rätten att kalla folk för tokiga kärringar, klimateriekossor och idioter och varför du inte var "man" nog att gå och försöka lösa problemet du hade på bussresan...istället för att tiga och lida?
Om den där bussresan var "Det värsta du nägonsin har upplevt" så har du varit förskonad från många tragiska,jobbiga och jävliga händelser i livet och det vill gratulerar jag dig för.
Hoppas du kan tänka om lite...och att du kan ha lite överseende när folk skrattar, sjunger och har roligt...vilket vi alla behöver ibland i denna "allvarliga" värld.
Tack för ordet!

Anonym sa...

Jag håller med dej om att det var dumt att kalla er lallande jäntor för tokiga kärringar och idioter, men annars har han helt rätt.Och han är inte ensam om sina åsikter, det är många på bussen, som tycker likadant. Vid en tidigare resa, sa busschauffören, att det var det värsta gäng,som han hade kört nån gång. När han bad er sitta ner i bussen och dämpa er en aning, så var det ingen av er som lyssnade på honom, så att ta tag i problemet under bussresan är nog ingen idé. Ni tycks ju anse att alla andra är idioter, som inte har lika "roligt" som ni har. Och det är ingen som begär att ni ska viska (typisk fjortis-anmärkning), men det finns ett mellanting mellan skrik och viskningar, vanlig samtalston alltså.

Peter sa...

Ja, det var lite onödigt att kalla er såna hemskheter och det ber jag om ursäkt för. Jag tyckte bara jag var rolig... Jag känner ju en del av er och ni är ju inte direkt långsamma med att slänga ur er liknande ord om andra människor, det gavs det ju en hel del smakprov på under bussresan. Klart jag har överseende med folk som har roligt, och jag har redan kommit över bussresan och ser fram emot nästa års resa.

Sen är det roligare om ni törs kryssa i rutan där det står Namn/Url och skriva vilka ni är istället för att gömma er bakom anonymitet, ni vet ju vilken jag är, men jag har ju ingen aning om vem som kommenterar, situationen är lite orättvis tycker jag...