lördag 14 november 2009

Födelsedag

Idag fyller våran whiskytunna med Mackmyra Extra Rök 1 år. Nästa helg ska vi åka till gruvan och provsmaka, och med tanke på att råspriten vi fyllde tunnan med smakade bra så har vi stora förväntningar på en smaksensation nästa helg. Men vi får vänta två år med buteljerningen ändå, det får ju inte kallas whisky innan den lagrats i tre år. Jag är ju med på en till tunna och den ska också smakas av nästa helg, den har lagrats i drygt 2,5 år nu och i maj nästa år får vi buteljera och det ska vi göra också, åtminstone tolv flaskor.

Själv fyller jag också år idag, och nu går jag och väntar på att folket ska komma så jag får äta tårta nångång. Gott. Jag har varit in till Högbo igen på morgonen och åkt lite skidor också. När jag åkte härifrån så snöade det ganska rejält, när jag kom till Sandviken så regnade det lika rejält... Kul. En och en halv timme åkte jag runt på den 760 meter långa slingan sedan var jag genomvåt och började frysa så jag avbröt där och åkte hem...

Inga kommentarer: