torsdag 23 april 2009

Utbildning

Jag går på utbildning. Medlemsutbildning steg 1 som hålls av facket. En påtvingand utbildning som vi måste gå nu när vi har lagt in dagskift i vårat skiftschem. Dagtiden ägnas alltså åt "utbildning" och idag har vi gjort vår första dag. I vanliga fall skulle jag aldrig komma på tanken att söka till fackliga utbildningar, jag är inte ett dugg intresserad. Jag betalar min medlemsavgift, och får en tidning en gång i månaden som inte ens brinner, som det var nån som sa... Jag vet ungefär mina rättigheter och skyldigheter och tycker det räcker bra med det. I morse fick vi börja med en presentation, rita ett djur som har samma egenskaper som en själv... Jag hatar sånt där... I alla fall ritade jag en elefant, eller nåt som skulle likna en elefant i alla fall, dom är ju också stora och tunga... Blir man påtvingad en utbildning så här brukar det sällan funka för mig. Jag har otroligt svårt för att lyssna och är livrädd för att få nån fråga om det dom pratar om. Jag har tankarna för det mesta på annat håll. Men jag klarade mig bra idag...

Efter lunch fick ta oss till Folkets Hus och lyssna på nån från LO-borgen, MetallJesus lät som om man lyssnade på våra utbildare... Han kunde prata i alla fall, men det var samma sak där, jag tänkte på annat för det mesta och längtade hem, och hem kom jag till slut. Tack och lov. Det var i alla fall intressant att höra lite om den där Wanja Lundin och om den jättepension hon var med och godkände, så nu vet man lite mer om det... Gubben vi lyssnade på, och som jag inte kommer ihåg vad han heter, har i alla fall skrivit Wanjas första majtal. Kul för han. Imorgon fortsätter utbildningen och sen gör vi helg. Hur skönt som helst.

Nu inväntar jag en fotbollsmatch. Hammarby-Blåvitt och jag hoppas det blir en roligare upplevelse än större delen av dagen har varit.

1 kommentar:

Magnus Thorn sa...

Blåvitt spelade ut Bajen efter noter!