fredag 24 april 2009

Ännu En Meningslös Dag

Åtminstone halva... Påtvingade utbildningar är som sagt aldrig trevliga. Idag var vi två timmar på fabriken och lyssnade på en massa prat, sedan upp till Folkets Hus igen och lyssna på ännu mera prat. Den sista föreläsningen före lunch var nog det värsta jag varit med om. Man brukar ju skoja om att det är så tråkigt så klockorna stannar, men det var dagens sanning där före lunch. Blablablabla... jag vänder mig och, kollar på klockan på väggen och konstaterar att det är 40 min till lunch. Blablablabla... jag vänder mig om igen efter en evighet känns det som och ser att det är 39 min kvar till lunch, så där höll det på, och naturligtvis började en del att ställa så mycket frågor att jag trodde att lunchen skulle ställas in, men 20 minuter försenade fick vi i alla fall käka och sedan var vi klara för dagen. Jag åkte hem och lade mig på spikmattan i en halvtimme, slappnade av, lyssnade på tystnaden och kopplade bort verkligheten. Hur skönt som helst. Nu är det helg. Tack för det.

Inga kommentarer: