lördag 25 april 2009

Härlig Dag

Det har varit en underbart skön dag idag. Sol och varmt. Vi har varit ute nästan hela dagen, men vid fyra gick jag in och kikade på fotboll, Oskar kom strax efter och började spela Lego Star Wars, ett av hans favoritspel. Blåvitt i svenska cupen var det på tv, dom spelade borta mot Ersboda som håller till i div 2 norrland. En enkel match för IFK som mönstrade B-laget i matchen. Ändå kunde dom vinna med 8-1. Hyfsat. Dagens höjdpunkt var det dags för efter nattningen av Oskar. United - Tottenham. Det började inte bra och United låg under med 0-2 i paus och naturligtvis kom det ett sms från kusinen som är Liverpoolare; Alla älskar vi Spurs stod det.. Tjena. Jag skickade ett tjurigt svar; Vem fan bryr sig när det är damlandskamp på Gamla Ullevi. Inget svar kom tillbaka, och det hade jag inte väntat mig heller.

Men sedan efter paus började det roliga. United kom tillbaka, först på en feldömd straff som det tjatades om resten av matchen, men hur lätt är det att ta ett beslut på en hundradels sekund för en domare..? Jag skrek själv rätt ut och ville ha straff, innan dom började rulla repriserna... Ronaldo satt stsraffen i alla fall och sedan började den röda maskinen att rulla efter det, fyra mål till gjorde dom och vann komfortabelt. Jag skickade naturligtvis ett sms till kusinen i Gävle; Hyser du samma kärlek till Spurs fortfarande? Tror ni jag har fått nåt svar? Nä... Härligt var det, och gott kommer jag att sova nu när jag går och knyter mig.

Inga kommentarer: