måndag 6 april 2009

Surt Sa Räven

Mitt lag förlorade prämiären i Allsvenskan på en feldömd straff. Helsingborg vann med enda målet i matchen... Dom flesta människor föds med två armar och dom finns där på kroppen. Ragnar höll sin arm MOT kroppen och vred sig undan för att försöka undvika bollen, men hade oturen att få den på armbågen. Hade han däremot flaxat ut med armen och fått den på sig hade jag kanske med tvekan hållit med om att det skulle vara straff, men absolut inte här. I regelboken står det att man bara ska blåsa för AVSIKTLIG hands, och den där var allt annat än avskiktlig. Men domaren kanske har en egen regelbok... Jag hade väntat mig mer av Blåvitt, framförallt framåt, man saknade inte chanser att göra mål på, men det blev inga. Idag. Än är det väl ingen fara på taket, det är 29 omgångar kvar och jag har ingen anledning att ändra på mitt tips. Blåvitt står som svenska mästare i höst.

Inga kommentarer: