måndag 27 april 2009

Bättre

"Utbildningen" vi fått idag var ljusår bättre än den vi fick utstå förra veckan. Nu handlar det ju om sånt vi håller på med på jobbet, och nu talar ingen om för oss att det är viktigt att rösta, och att man kan rösta på vilka man vill bara man röstar på S... Jobbrelaterade utbildningar är bra mycket bättre, så idag har det gått bra. Imorgon ska vi lära oss släcka eld... Heta Arbeten heter utbildningen som vi ska gå, det är meningen att man ska gå den vart 5:e år, men jag har inte gått den sedan 1984 då jag gick i skolan på fabriken. Jag har inte fått gå den trots att jag fyllt i papper på att jag saknar den... Men nu ska jag få gå, och det är ju toppen, för egentligen får jag inte göra vissa saker som jag måste göra på fabriken utan att ha ett giltigt certifikat från den utbildningen... Efter morgondagen blir vi lediga igen, och det kan man tycka vad man vill om, det är både dåligt och bra, men jag ska inte sticka under stol med att jag tycker det är lite bra. Två fridagar med Oskar i kanonvädret som det kommer att vara är ju inte fy skam.

Inga kommentarer: