tisdag 14 april 2009

Altan

När jag var ute med Oskar här på baksidan så började fundera om det inte är dags för en altan... Vi har bara såna där betongplattor som ligger över en yta som en liten uteplats. Jag vill hemskt gärna ha en riktig altan. Den ska bara byggas. Och eftersom jag har tummen mitt i handen, men två snickare i familjen så borde det ändå inte vara så svårt att få till en. Jag köper virke ställer fram ett par lådor öl en varm vårdag och ringer hit brorsan och farsan så borde det vara klart på ett kick, eller inte ifall dom knäpper upp öl efter öl istället för att arbeta. Jag kan sitta i en solstol och peka och domdera. Det låter som en bra idé. Min morbror är ju också snickare, jag ringer honom med.

1 kommentar:

KoppTe sa...

Ställ inte fram ölen för tidigt i så fall. Vi var nog en 5-6 st hemma hos Pelle Kravall och skulle göra en trapp på tre steg ner från altanen och när Katta kom hem efter ett antal timmar fanns det ingen trappa men några berusade människor...