lördag 25 april 2009

Nu Sätter Jag Igång

Med träningen till Vasaloppet om knappt ett år. Eller rättare sagt, imorgon sätter jag igång. Nu när man varit på metallkurs och seminarier i två dagar och sett hur en aktiv metallare ser ut, så är det god tid att ta tag i såna här saker. Aktiva metallare har stora magar och fikar jämt och ständigt. Kaffe, mackor, bullar, kakor, ja allt som går att stoppa in i huvudet. När jag gick förbi den stora spegeln i hallen för ett tag sedan och slängde ett öga på den, var jag tvungen att backa tillbaka, jag tyckte precis att det var en aktiv metallare som stirrade tillbaka, men det var bara jag... Så jag smsade en kompis, som jag också jobbar med, och han har liksom jag lidit sig igenom dom här två dagarna. Han var med på att testa stavgång imorgonbitti, så då gör vi det. 10 månader kvar till startskottet går, vi får se hur länge man orkar hänga i och träna, det kanske slutar med att man är förtroendevald i metall istället för att stå i fjortonde startled i Sälen...

Inga kommentarer: