onsdag 29 april 2009

Tung Morgon

Det blev lite sent igår... Det var meningen att en arbetskamrat skulle komma hit och kika på fotboll igår kväll, men han ringde och sa att jag skulle följa med till hans kompis och titta där istället, så jag gjorde det. Kompisens kompis bjöd på en massa whisky, sin egen Mackmyra Reserve och annat gott. Vi såg två matcher, först Blåvitts seger över Örebro, och sedan Champions Leaguemötet mellan Barca - Chelsea. Ett mål på två matcher fick vi se... I lördags såg jag t ex 16 mål på lika många matcher...

Halv ett inatt var jag hemma så det blev direkt i säng och när man hade somnat så väcker sambon mig och talar om att jag snarkar... Precis som om jag skulle vara intresserad av det. Jag somnar om och samma sak händer, igen och igen. Så i morse var man trött när Oskar vaknade halv sex och talade om att det var morgon. Jag försökte med alla medel att få honom att sova ett tag till, men som vanligt var det totalt lönlösa försök.

Jag var till käftis igår också... Dom vill ta min visdomstand uppe på vänster sida. Den är lagad sedan hundra år tillbaka och den lagningen har släppt, så tandsköterskan skulle höra om min tandläkare ville laga igen eller ta bort den. Jag vet vad hon vill göra med den, den kommer med all säkerhet att försvinna, så nu får man gå omkring med dra-visdomstands-ångest i en månad...

Inga kommentarer: