måndag 30 mars 2009

Motigt

Det känns motigt nu... Det gör väl det i sämre tider. Det känns motigare på jobbet, det känns motigare att cykla hemåt uppför berget... Motvind var det idag också, utom sista biten... Snart börjar det riktiga helvetet. 3-skift. Vi fick rösta på två alternativ idag på jobbet, men tydligen var det inte förankrat hos ledningen, det var facket som hittat på nåt annat schema som var bättre än det vi ska gå. Alla på vårat lag röstade på det andra, men när jag var in och ansökte om ledighet frågade jag om det där och dom visste ingenting, och det skulle mycket till innan dom ändrade på schemat för dom hade bokat utbildningslokaler och bla bla bla... Man kan ju hoppas att dom ändrar sig, om nu dom flesta skulle rösta på det andra alternativet. Jag vill nämligen köra nätterna i ett sprut, inte dela upp dom i två omgångar som vi ska göra på det schema som gäller. Onsdag, torsdag natt, ledig, ut söndag, måndag och tisdag natt igen... Idioti. När man återhämtat sig efter två nätter ska man börja om igen, det har jag ingen lust med... Får vi gå det andra alternativet så blir det bara fyra nätter också. Vi får väl se hur det blir...

4 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Lite påskgodis kanske lättar upp?...

Anonym sa...

Låter jobbigt! Själv ligger jag för ankar, ryggen som vanligt.

Kram

Cammo sa...

Du glömmer väl inte GIF-tipset? Jag kommer emd dina vinstpengar i Brynästipset snart!

kentAA sa...

För oss som är "unga" är inte nätter i sig som är det jobbiga utan att ställa om sig till fm efter 3nätter. Sön-tis natt sen tor-fre förmiddag, sinness...!