onsdag 11 mars 2009

Trist

Så var säsongen över för Brynäs då... Trist, men inte helt oväntat. Dom har ju haft otroligt svårt att göra mål i kvartsfinalserien, chanser har ju inte saknats men dom får ju inte in pucken, delvis beroende på en suverän målvakt i motståndarmålet, men också på total oskärpa i avsluten. Hade dom gjort mål på en fjärdedel av chanserna dom skapat så hade det varit flera matcher kvar i den här serien, men nu blev det inte så... Brynäs har ändå gjort en bra säsong, nederlagstippade som dom var innan. Nu är det bara att ta nya tag till nästa säsong...

Nu får man följa SAIK i bandyns slutspel istället, dom har ju alla möjligheter att ta sig till Studenternas i Uppsala, om dom kan hålla sig på isen istället för i utvisningsbåset. Jag hoppas och tror att jag står där på läktaren den 21:a mars för att se ännu en final mellan SAIK och förmodligen Edsbyn. Ska bli kul.

5 kommentarer:

Anonym sa...

...och snart får du ju rikta in dig på fotbollssäsongen...jag antar att jag går en mindre angenäm säsong till mötes...

Peter sa...

Cammo: GIF har ju fått Jonathan Berg, han kan ju lyfta hela laget.

Kristina sa...

Trist. Men i min bok var den svenska förlusten i Davis Cup knäckande. Det var ju så nära..

Peter sa...

Kristina: Ja, det var ju synd att dom inte kunde ta israelerna, dom osportsliga. Det var trist det med.

Anonym sa...

Jooo, men då lär det till att hans skada hinner läka så att han kan prestera absolut 100%!!!