söndag 1 mars 2009

I Fäders Spår...

Jag har följt Vasaloppet på tv sedan starten, med lite paus för tv-spelande med Oskar emellanåt. Skönt att det inte blev en norrman som vann i alla fall. Nu följer jag en bekant på datorn, en gammal OS-kanotist som fick loppet i 50-årspresent. Jag vet inte om han blev så glad åt det men han åker i alla fall med sin dotter. Han tider är överraskande dåliga, kanske just för att han har sin dotter med sig. Han är säkert bättre än så där, han håller snitthastigheter mellan kontrollerna som jag åker på när jag är helt otränad och tar det väldigt lugnt. Det kan ju vara trångt i spåren också, han startade ju längst bak och det tog ett tag innan han kom till första kontrollen. Det känns inte så lockande att stå där i sista startled, så brorsan och jag bestämde att vi skulle åka Bessemerloppet, som går två veckor före Vasaloppet, för att seeda upp oss i startleden.

Inga kommentarer: