onsdag 4 mars 2009

Ensam Hemma

Sitter ensam i huset och glor. Oskar har jag nyss lämnat på dagis, vi får lämna honom tidigt dom dagar dom skall göra nåt roligt på dagis, och hans mamma jobbar, och då brukar det ju vara så att man skall ta sig an nåt nyttigt här hemma, och när det brukar vara så så är jag oftast jättetrött. I dag med. Jag hade planer på att åka skidor när jag lämnade sonen på dagis, men det snöar lite lätt och blött så jag hoppar helt enkelt över det. Dimmigt är det också, fast det är ju inget hinder egentligen. Jag får väl diska eller plugga lite bildbehandling istället innan jag ska ut och jobba på eftermiddagen.

På fabriken ser det allt annat än ljust ut, inte bara för att belysningen är usel, vi har ingen körning heller. Jo, lite har vi, men det ser oroväckande ut. Sen är jag med i det där fackförbundet som förhandlat fram att företagen kan sänka lönerna för oss, eller förkorta arbetstiden, och så har dom mer än dubblat avgiften till a-kassan... Vi får väl se hur dom tänker göra hoss oss då, om vi får sänkt lön. Inte bra. Men det är ju på två sätt, folk kanske slipper att bli uppsagda, men det tvivlar jag på om det fortsätter så här... En lönesänkning är ju inte heller särskilt rolig, om den inte byts mot "fritid" istället då, det kan jag kanske ta, och det kanske var så det var tänkt...

Imorgon ska jag och Oskar på hockey med hans farbror och kusin, det gäller ju att passa på nu medans man har pengar att röra sig med... Första slutspelsmatchen mellan Brynäs - Färjestad. Ska bli roligt. Kanske...

1 kommentar:

Anonym sa...

Då syns vi säkert i Läkerolen imorrn då! Vart sitter ni? familjeläktaren? Näe det finns ingen sån nu va?