fredag 27 mars 2009

Jocke, Jocke, Jocke!!

Skanderade Västeråspubliken som stod längst fram igår. Thåström hade börjat spelat Om Black Jim på sin akustiska gitarr och kom av sig lite grann, han gick fram till micken och sa att; Det är bara i Västerås ni kallar mig Jocke, men det är lugnt. Jag heter Henrik egentligen... Fast det gör han ju inte, han bara skojade lite med publiken efterson han sett en kille i publiken med stort skägg som var lik Henrik Zetterberg... Sedan kom han av sig ett par gånger till innan han samlade ihop sig och körde låten. Konserten kan ha varit den bästa jag sett med Thåström, det kan för övrigt alla andra konserter jag sett med honom också... Avlsutningsnumret, Du Ska Va President, med gnisslande gitarrer, dova basgångar och gutturala läten från mästaren själv var ta mig fan det bästa jag hört på år och da´r...

I morse i Västerås när jag vaknade så tog jag på mig kläderna och gick iväg och hämtade tidningen, spänd på vad Thåström skulle få för betyg, skulle han få nåt annat än fem plus skulle rescensenten (vilket jävla ord, stavas det så där..?) mailbombas i en vecka. Han klarade sig galant, Thåström fick sina fem plus som han absolut var värd. Nu ser jag fram emot Peace & Love i Borlänge i sommar!

2 kommentarer:

KoppTe sa...

Startfältet på Peace and Love blir starkare och starkare:-)

Magnus Thorn sa...

Thåström står över allt och alla!