söndag 8 mars 2009

Målskytt!

Äntligen fick man göra mål i innebandykorpen. Vi spelade mot ett gäng snorungar som kallar sig A-Laget. Vann gjorde vi också, det var jävligt skönt. Vid ställningen 1-1 fick jag chansen och tryckte upp bollen i nättaket helt utan chans för deras suveräna målvakt. Utan honom hade vi gjort tvåsiffrigt, men nu slutade matchen 3-1 till oss. Hur skönt som helst. Dom där vi spelade mot idag slår och hugger på allt som rör sig, och med en halvminut kvar fick jag smaka på deras omilda behandling av äldre män. Jag drog deras äldsta och långsammaste spelare, och satte fart mot målet och hade planer på att dra målvakten, men då kommer tre av dom där dårarna farande och smäller på mig, och bryter nästan vänster pekfinger på mig. Så nu får man sitta här och knacka ett inlägg med högerhanden... Dom där fjantarna tog till och med time-out när vi ledde med ett mål och trodde att dom skulle kunna få till nån taktisk triumf mot oss, men det resulterade bara i att vi fick vila och fortsätta med förnyade krafter. Sen tog vi en time-out också, bara för att få vila lite till... Jag visste inte ens att man fick ta time-out i korpen. Jag har inte sett nåt annan lag göra det under säsongen... Det var i alla fall skönt att man fick igång målskyttet till slutspelet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång kanske du ska ta och hålla dig till sanningen i ett inlägg, visserligen gjorde du ett mål. Men drog någon spelare gjorde du inte.
Kul att även den minst talangfulle spelaren på planen kunde få göra ett mål. Tur, men välförtjänt vinst.

Peter sa...

Anonym: Hahaha! Ja jag kanske ljög lite där, jag bara sprang förbi spelaren, så där som man gör med pyloner, sånt klarar till och med mindre talangfulla spelare av. Var målet tur..? Nä, a-laget hade haft tur om jag missat den chansen. Jag tror till och med morsan hade satt den där.

Anonym sa...

Grattis! Du lyckas iallafall peta in ett mål, till skillnad från Brynäs....

Peter sa...

Cammo: Ja, det gäller ju att ta till vara på chanserna man får... Men Brynäs får ta nya tag till nästa säsong, om dom inte vinner fyra raka nu då... Dom slapp ju kvalserien i alla fall.

Anonym sa...

Du får ju vara extra nöjd, eftersom du vann Brynästipset! Pengarna utbetalas efter slutspelet är klart! Grattis!

Peter sa...

Cammo: Tackar! Det var inget svårt tips :) Jag ser fram emot GIF-tipset.

Anonym sa...

Haha! Ja de där lät lite mer sanningsenligt :)