lördag 14 mars 2009

Annorlunda

Ja, sverige kommer att skicka ett lite annorlunda bidrag till finalen i Eurovision Song Contest. Jag tänker inte klaga på svenska folket för en gångs skull, jag tror nämligen att den där låten är tillräckligt skruvad för att kunna gå långt i Moskva. Det var spännande på slutet där i omröstningen. Tänk om Caroline af Ugglas hade tagit hem allt. Jag hade inte sagt nåt då heller, jag tycker hon var bäst, men den låten hade nog inte haft lika stora chanser i den stora stora finalen. Bäst i globen ikväll var Moto Boy, men han körde ju Pirellis låt, på slutet i duett med henne till och med, dessutom utom tävlan. Då när Operadivan sjöng sin låt ringde mobilen. Det var brorsan, och ur luren fick jag höra Höghus, Låghus och Dårhus med Thåström, live från Cirkus i Stockhom, det var allra bäst. Jag längtar till den 26:e mars då jag själv får uppleva honom i Västerås, för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om... Det började i alla fall med Ebba Grön den 25:e juni 1981 i folkparken i Hofors.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag stinker bortslösade timmar, mina vänner luktar uppgivenhet... Inte många får ur sig en sång textrad

Magnus Thorn sa...

Det var magi!