måndag 9 mars 2009

Badning

Idag har vi varit på Parkbadet i Sandviken hela dagen känns det som. Oskars kusin och hans moster är på besök och dom var med såklart, och så följde en dagiskompis och hans mamma med också, jag var bara med och satt mest på sidan. En sväng i bubbelpoolen blev det för mig, jag är ju justerad så jag kan inte vara med och busa så mycket. Allt var bra tills vi skulle åka hem efter drygt fyra timmar, då började sonen och dagiskompisen att leva rövare i omklädningsrummet, dom bytte om med mammorna, och eftersom jag var klar fort och satt utanför och väntade så hörde jag kriget där inne :) Till slut kom Oskars mamma, nära ett sammanbrott, bärandes på Oskar och lämnade över honom till mig... Sen när alla var klara åkte vi till M och käkade.

Kvällen har jag tillbringat i soffan framför tv:n och kikat på hockey. Jag hade förhoppningar om att Brynäs skulle kunna knipa sista halmstråt i kvartsfinalen mot Färjestad, men det gick åt helvete. Dom kämpade på bra utan att få in pucken, och när dom äntligen fick det dömdes målet helt riktigt bort. Oflyt kanske man kan kalla det när dom inte får in puckarna, men det kanske inte stämmer riktigt, dom har ju bara lyckats gjort ett mål på nio perioder... Dom slapp i alla fall kvalserien, så man känner sig nöjd ändå...

1 kommentar:

Magnus Thorn sa...

Jävla flyt de har Västerås...