torsdag 1 oktober 2009

Dagens Snackis

Dagens snackis utan konkurrens är temperaturen. Tänka sig, det var minusgrader i morse när jag gick till jobbet, och när man kom dit snackades det friskt om dessa. Ja, jag hade bara -0,3 på termometern, men hör och häpna det var dom som till och med hade -5... Jag bara funderar hur man kan ägna så mycket tid åt att bara bräcka varandra i temperatur..? Först på jobbet, där gick det åt ett helt förmiddagsskift bara om att prata temp. Jag vet vad ALLA hade för temperatur innan dom åkte till jobbet. Inte nog med det, när jag kom ner till gymmet efter jobbet så råkade jag hamna bland dom gamla farbröderna som skulle ha gymnastik och bada bastu. Gissa vad dom raljerade om? Just det, temperaturen. -5,3 hörde jag, och det var nog dagens segrare i kallhet. Under hela tiden jag bytte om pratade gubbarna om den fruktansvärda kylan som är över oss. När jag gick iväg till gymmet så mötte jag en gubbe som kom från duschen, det var nästan så jag ville stanna kvar i omklädningrummet och höra hur kallt han hade i morse, han kanske till och med var värst. Men jag gick iväg och satte mig på cykeln, helt solo i gymmet, och det var skönt kan jag säga. Jag slapp höra ett enda ord om minusgrader och is på sjöarna... Nu ska jag kolla på andra perioden mellan MoDo - Brynäs, där är det i alla fall is på plan, men jag har ingen aning om hur kallt det är i hallen.

Inga kommentarer: