måndag 19 oktober 2009

Äntligen Snö

Ja, det ligger ett litet täcke med vitt puder på gräsmattan. Äntligen lite snö! men det är väl borta innan jag går ner till fabriken på eftermiddagen... Men det närmar sig vinter i alla fall så man får ta fram skidorna snart.

Ont i ryggen har jag idag också... Lite värre än vanligt är det också. Inte alls bra... Men det ska väl gå över det med hoppas jag, jag tar mig fram i alla fall, men mycket mer är det inte. Och så läste jag i tidningen att landstinget säger upp kontraktet med privata sjukgymnaster, så nu ska alla gå till hälsocentralernas sjugymnaster. Precis som om det inte var lång väntetid redan på den inträttningen. Redan nu får man ju vänta i veckor på en akutremiss, hur fan ska det inte bli efter nyår..? Jag går hos en privatläkare också, och hans kontrakt sägs också upp efter nyår, och då blir man tvungen att gå till HC:s stafettläkare. Kul. Det är för jävligt när man börjar nedmontera vården... Heja Sverige...

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Välkommen till allmänvården ... jag går där jag med, min sjukgymnast skulle ha haft hand om mej OCH en till idag, men jag fick visst lite förhinder...kruxet är just bara när sjutton kan jag få en ny tid ?
Funkar inte spikmattan ?