tisdag 27 oktober 2009

Starkt

Blåvitt gjorde i en stark andra halvlek i hemmamatchen mot Halmstad idag, dom tog ikapp ett 0-2 underläge och får en guldmatch hemma på söndag mot främlingslegionen från Solna. Jag led helvetets alla kval i soffan framför tv:n, för IFK var inte bra i första halvlek. Och det var inte bara Halmstad som försökte sätta stopp för IFK:s guldjakt, domaren verkade allt som oftast vara köpt av Solnalaget. Han var inkonsekvent i sina bedömningar och det drabbade tyvärr Blåvitt. Gustav Svensson fick en varning och är borta i guldmatchen, en varning som aldrig skulle delats ut. Tycker jag då. Men sånt är livet. Jag hade hoppats på en seger, men ett poäng räcker gott och väl. Men man måste vinna på söndag för att ta sitt nittonde sm-guld, om nu inte främlingslegionen råkar få stryk mot Örebro imorgon, då räcker det ett poäng till för att säkra guldet.

Men åter igen tycker jag IFK har gjort en fantastisk säsong med tanke på alla deras skador och försäljningar av Wernblom och Bjärsmyr. Nu hoppas man ju in i det sista att det räcker hela vägen. Skulle dom lyckas med det är det ju inget snack om vart bragdguldet hamnar. Det blir några nervösa dagar fram till söndag, jag kommer att få en hjärtattack...

Inga kommentarer: