lördag 17 oktober 2009

Det Kändes Lite Tungt

Ja, det kändes lite tungt idag när jag tog stavarna på en promenad. I alla fall i början, sen släppte det väl lite, men jag kom inte under en timme idag heller fast jag gjorde ett ärligt försök. Nästa gång jag går den där rundan kanske jag lyckas. Fast nu vill jag att det kommer snö så jag kan plocka fram skidorna, det känns lite bättre då att staka sig fram, än det gör när jag går. Och så är det mycket roligare också. Det snöade faktiskt lite igår igen, men det är ju ingen snö som har minsta chans att ligga kvar. Men det kommer.

Oskar hade lite roliga funderingar igår. Han sa att ett barn på dagis pappa var en tjej... Är du säker på det? frågade jag. Jaaaa. Hennes pappa är en tjej. Varför ÄR hennes pappa en tjej..? Hennes mamma är också en tjej...
Ja vad säger man..? Jag vet inte om han fantiserade, men det kan ju mycket väl vara så nu för tiden. Lite kul var det i alla fall. Tycker jag då...

Inga kommentarer: