söndag 18 oktober 2009

Förlust i Andra Matchen

Ja, vi fick stryk i korpens innebandyserie idag, och det var väl väntat. Men det blev bara en tvåmålsförlust, 2-4... Det andra laget är bra, dom har till och med en aktiv spelare med, men han är ju 35+ och får spela i korpserien ändå. Men lag som har aktiva spelare med tar man inte riktigt på allvar. Dom andra spelarna är också duktiga, mestadels hyfsat unga spelare som har varit aktiva inom sporten, så någon chans mot dom skulle vi inte ha. Men det blev ganska jämt ändå, våran målis gjorde riktigt bra räddningar idag, men å andra sidan släppte vi in två skitmål så det jämade ut sig. Det var väl i andra perioden vi fick stryk, vi spelade riktigt dåligt då, men sista vann vi i alla fall. Alltid något. Inget mål fick man göra idag, men jag har ju några matcher till på mig att fördubbla min målskörd från förra året, det räcker med ett till. Men jag får ont i ryggen efter varje match, det är lite oroande. Man vill ju inte äventyra starten i Vasaloppet nästa år. Men jag fortsätter ett tag till i alla fall så får vi se hur det blir. Det ryggonda brukar gå över efter ett par dagar, så det är nog ingen fara.

1 kommentar:

kentAA sa...

2 av de bästa spelarna i korpen ställde de över denna match:D