lördag 17 oktober 2009

Bandy

Nu har jag varit och sett lite världscupbandy i Sandviken. SAIK tog sig vidare till semi, och där får dom möta Hammarby. SAIK imponerade i andra halvlek och vände ett 0-2 underläge till seger med 3-2. Hammarby trodde jag skulle åka på stryk, men dom imponerade defensivt och kan kanske ge SAIK en match imorgon. Dom gjorde inte ett enda spelmål, men satt tre hörnor och två straffar. Jag hade väntat mig mer av Dynamo Moskva i den matchen, men dom ryska lagen imponerade inte alls ikväll. Den sista matchen jag kikade på var en helrysk tillställning mellan Zorkij - Kazan. En helt värdelös match. Ryssarna åker bara solo hela tiden. Men dom åker fort... Zorkij gick vidare med en 2-1 seger. Kazan låg på på slutet och domaren hade lagt till 3 min och 30 sek, men matchen blåstes av efter bara två minuters tilläggstid. Domarna hade väl tröttnat på den usla matchen dom också...

Inga kommentarer: