torsdag 24 september 2009

Storm I Ett Vattenglas

Ingen har väl missat att Kim Christensen, IFK Göteborgs målvakt flyttade in stolparna i gårdagens match mot Örebro. Det är väl klart att man inte ska göra så, men nu går drevet och främlingslegionen från Solna ser sin enda chans att vinna sm-guld. IFK skall ha poängavdrag och Christensen skall vara avstängd... Men kom igen... Nu är det inte bara Christensen som gör på det viset, andra målvakter kör samma trick, Örebros målis sa att han också brukar göra så där, På dom arenor det går att göra så, för stolparna skall nämligen vara förankrade men är inte det överallt. En varning köper jag, men inget mer. Det finns ju spelare som filmar till sig straffar, och det är väl ändå lite värre fusk än det Kim körde med igår, och som jag sett honom göra flera gånger. T ex i Gävle sist. Där såg till och med den assisterande domaren att han gjorde det, gick fram och kikade men gick därifrån igen... Avståndet mellan stolparna blir kortare. Längst ner, ribban krymper han ju inte längden på om han inte har med sig en bågfil och svets. Däremot kan jag tänka mig att ribban blir lite högre på mitten om man böjer in stolparna så där...

Hammarby däremot tycker jag ska ha poängavdrag för sina idioter till supportrar, eller den lilla grupp som beter sig som aliens. Det är ju synd och skam att dom inte har förstånd att förstå att man bara förstör för laget man säger att man älskar... Eller kanske inte poängavdrag, men åtminstone böter, som idioterna på läktaren betlar, och sedan spel inför tomma läktare. I vilket fall som helst slipper vi dom där i Allsvenskan nästa år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte helt säker på det!

KoppTe sa...

Dom som förstör och beter sig från läktaren har ju inget med laget/förening att göra så det ger ju inget resultat med att straffa med poängavdrag eller tomma läktare, drabbar ju tredje person. Men Christensen, han spelar ju i laget han, straffa honom och laget HÅRT, HÅRT, HÅRT.... Fast jag vill ju inte att guldet ska hamna på råttsunda heller. Vet inte vad som är värst, råttor eller änglar.