måndag 28 september 2009

Bättre Läge

Vi verkar gå mot ljusare tider, jag inte ute då förstår, men på fabriken. Vi ska gå upp på 4-skift och få lite bättre betalt, man får ju det när man går det skiftet. För mig känns det otroligt skönt att slippa det här förbannade 3-skiftet vi går nu, även om man får jobba varannan helg framöver... Och naturligtvis fick vi jobba dom helgerna jag har lite inbokat i november. Kryssningen "Svenska Höjdare" på Cinderella t ex... Två skift måste jag ta ledigt då, och två veckor efter har jag bokat in mig på fatprovning i Bodåsgruvan där Mackmyra lagrar mina två whiskyfat. Ett skift ledigt klarar jag mig med då, ja jag kan ju inte prova whisky på eftermiddagen och sedan gå ut och jobba natt... Då Vasaloppet går är jag i alla fall ledig... Fast då kanske man behöver en veckas semester efteråt istället.

Alexandersson gör comeback i Blåvitt. Det kan nog bli bra. Dom sa ju tidigare är skadorna började hagla för laget att det var möjligt för honom att komma tillbaka, och han säger själv att formen är hygglig. Det behövs lite rutin nu i slutet av säsongen och han är ju en ledartyp och pådrivare som kanske kan få fart på valparna. Hur det än går i dom sista matcherna så har laget gjort en fantastisk säsong efter försäljning av Bjärsmyr och Wernblom och skadorna på Adam Johansson, Robin Söder, Nicklas Carlsson, Kamal Mustafa, Daniel Alexandersson och sist men inte minst Tobias Hysén... Man kunde ju utan tvekan haft ett bättre läge inför slutspurten. Men spelana som ersatt har gjort det bra, utan tvekan, framförallt Micke Dyrenstam på vänsterbacken... Krossa GAIS nästa måndag så känns det bättre, och efter det kan Hysén vara tillbaka också.

3 kommentarer:

KoppTe sa...

Är Kamal Mustafa någon som saknats? Hur många minuter har han spelat?

Skogens drottning sa...

Ja du... det var sju grader här också när jag kom ut till bilen - termometern VAR trasig - sa ju det :)

Ha det gott!

Peter sa...

Kopp: Ja, han saknas eftersom han är en man i a-truppen, och har spelat hyfsat bra när han kommit in, jag har ingen koll på hur många minuter exakt han har spelat, men det har blivit en del. Han överglänser t ex Daniel Alexandersson med råge... Han skulle lätt ta en plats i Hammarby..

Drottningen: Byt termometer! I morse när jag åkte hem från jobbet var det is på bilen :(