söndag 13 september 2009

Som Väntat

Som väntat hade inte IFK några som helst problem med att vinna över Gefle i Allsvenskan idag. Det var en hyfsat underhållande match och till och med Gefle hade en del chanser. Men IFK kusligt effektiva och det avgjorde hela tillställningen. 0-3 slutade matchen, precis som jag tippade. Dessutom fick jag in singelspelet på IFK, det var rena bjudningen från Svenska Spel. 1,95 gånger pengarna på Änglarna gick ju inte att låta bli att spela på... Nu är vi (tillfälligt) i serieledning, ända till i morgon åtminstone. Gör Häcken sitt jobb imorgon och vinner över solnalaget så är det serieledningen efter 22 spelade omgångar. Guldet ska hem till Göteborg!

När vi var på väg till bilen fick jag syn på en bekanting. Storsjöodjuret, kallas han, från Östersund. En skön kille som jag träffade första gången 1996 i Göteborg på en match. Fick jag bestämma själv skulle han bli vald till årets ärkeängel, men nu är det ju bara spelare som får det priset. Den där killen åker på en del matcher, och den här matchen i Gävle ikväll är hans närmaste resa för att se sitt älskade Blåvitt. Jag snackade lite med honom och han var lika glad som vanligt. Jag träffar väl på honom igen skulle jag tro.

Inga kommentarer: