onsdag 2 september 2009

Bestulen

När jag kom ner i tvättrummet i morse, och skulle hänga av mig arbetskläderna efter nattskiftet på fabriken var min badtofflor borta... Nån har alltså tagit dom... Vem tar ett par badtofflor? Tänker man inte på att den som äger dom där tofflorna kanske har fotvårtor eller nåt annat hemskt? Irriterande var det i alla fall. Nu fick jag gå på det där skitiga golvet med bara fötter, och det är ju roligt när man har duschat. Det resulterade i att mina fotsulor var svarta när jag kom tillbaka till skåpet med civila kläder. Det skåpet kan man åtminstone låsa, och tur är väl det, annars hade man kanske varit utan kalsonger också när man skulle hem...

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Lustig tjyv, andra brukar vara ute efter dyrbara saker - han kanske bara lånade tofflorna ?