tisdag 29 september 2009

Höst På Riktigt

Nu är det höst på riktigt, det går inte längre att låtsats att det är sommar. I morse när jag åkte hem från jobbet var det svinigt kallt och is på bilen. Sen vaknade jag av att stormen piskade grannes presenning som ligger över deras stora träbåt, nu har den blåa presenningen till och med blåst av. Löven från vårat träd på baksidan gör sitt bästa för att hålla sig kvar i trädet, utan större framgång kan jag tala om. Baksidans gräsmatta har ett gult lövtäcke över sig, men långt ifrån alla löv har kommit ner än. Det måste vara miljoner löv på det där trädet... Ska man vänta med att kratta tills alla fallit av, eller ska man ta det i omgångar..? Inte vet jag...

När jag vaknade var det omöjligt att somna om igen, så jag började läsa Pluras bok igen. Jag har haft ett uppehåll på några månader i läsningen av den boken, men den har legat där bredvid sängen utifall att... Det är inte mycket kvar av boken och jag ska försöka läsa ut den så fort som möjligt, morsan kanske saknar den där hemma i bokhyllan... Ibland kan jag läsa ut böcker på en gång, vissa gånger tar det lite längre tid, som med den här då. Ved har jag burit in också och gjort upp en brasa som förväntas värma upp huset så man kan vistas här. Snart ska sonen hämtas också och då ska väl vi antagligen spela nåt spel kan jag tänka...


2 kommentarer:

Skogens drottning sa...

Jo du, fingrarna var stelfrusna innan jag var klar!

Ha det gott!

Madonnan sa...

Hösten är mysig också, på sitt sätt... Även fast man fryser ganska mycket, brrr! :)