fredag 25 september 2009

Olle

Igår var jag på Olle Ljungström på Spegeln i Gävle. Det var bra som fan, men lite ledsamt att se en man i förfall. Dom hårda åren har tagit hårt på Olle ser det ut som, men han är lika bra som vanligt i alla fall, och det är ju bra, även om rösten försvann vid några tillfällen och han glömde texter lite här och där så gitarristen fick fylla i. Men som sagt, det var en bra spelning och jag hoppas att man får se honom igen någon gång. Idag kommer Laleh dit och det skulle jag också vilja se, men man kan inte få allt här i livet. Det blir många bra konserter där i Gävle i höst. Stefan Sundström, Lars Winnerbäck t ex. Nån av dom ska jag se, men jag har inte bestämt mig för vilken än... Eller det kanske blir båda...



Kvällen i övrigt var också bra. Solna laget fick stryk av Helsingborg och Blåvitt är i topp i Allsvenskan, precis så där som det ska vara, dom har dock endast bättre, mycket bättre, målskillnad än Solnalaget, och det kan ju om inte annat visa sig vara avgörande i slutet på serien...

Inga kommentarer: