torsdag 17 december 2009

Två Timmar

Jag var in till Högbo på kvällen och åkte lite skidor. 2 timmar körde jag och kusinen på 2,1 kilometersspåret. Det var tungt som fan idag av någon anledning. Kusinen flådde på som en dåre och jag var tvungen att släppa iväg honom för jag fick håll... Jag har väl aldrig fått håll förut när jag åkt skidor vad kan komma ihåg. Jag tog det alltså lite lugnare och hållen höll sig borta, men när jag fick syn på kusinen bara 400 meter framför mig på sista varvet så ökade jag takten och så fick jag ont i sidan igen... Med tanke på att jag åkte 18 kilometer i ösregn för några veckor sedan, på 90 minuter så var det här ett rejält kliv i fel riktning, men det är väl bara att bita ihop och fortsätta träna, för det lär ju behövas. Idag fick vi ihop 21 km. På två timmar... Och då är drickapauserna medräknade också, men det var inte många minuter...

I helgen åker jag förhoppningsvis på hemmaplan, det var spårat på golfbanan såg jag när jag åkte förbi idag, och snön fortsätter att vräka ner så det kanske till och med blir spår i dom andra slingorna här, det skulle ju vara kanon om man slapp åka in till Högbo ett tag. Nu känns det som om det skulle kunna bli en halvtimme på spikmattan...

2 kommentarer:

Linalena sa...

Du är välan duktig du!
Kram moster

Uffe sa...

De är bara att bryta ihop och komma igen...gnugga på så kommer du i form till det stora loppet