söndag 27 december 2009

Storfrossaren

Herregud vad man har frossat i julmat under helgen... Men jag tror jag hållit vikten i schack i alla fall, jag har ju naturligtvis ökat lite grann, men inte så mycket som jag räknat med. Under julen havererade min diet totalt, men det är bara att ta nya tag. Julen var hyfsat bra i alla fall, men en person med total avsaknad av social kompetens, en fullblodsegoist utan respekt för barn och andra människor, höll på att förstöra den, men det löste sig som tur var, jag har aldrig varit med om nåt liknande under mina 43 jular, eller 44 jular har jag nog hunnit med om jag tänker efter...

Lite skidåkning har det blivit också, jag och brorsan har nött på i spåren, och dom två senaste gångerna så har vi kunnat åka "klassikerspåret" som ska vara 18 km, men som bara är 17,5 i verkligheten, men det spelar mindre roll. Det har gått bra i alla fall, och vi fortsätter väl åka under veckan som kommer, det gäller ju att få ihop lite träningstimmar innan Vasan. Idag kunde jag till och med träna kontrollerat. Jag kunde hålla pulsen ungefär där jag vill ha den för att kunna köra på ett längre tag, till och med där det lutade uppför gick det bra. Det kan bli roligt till slut det här. Eller det är ju roligt nu med...

Inga kommentarer: