lördag 19 december 2009

Svinkallt

Man måste ju passa på att åka skidor när man är ledig, och idag drog jag iväg till golfbanan och åkte trots att det var -17 grader ute... Jag sprayade på fästytan på skidorna och trodde att det skulle vara kanon. Det var det inte visade det sig. När man kickar ifrån i skidåkning vill man ju glida en bit på den andra skidan, det hände liksom inte, det tog tvärstopp. Jag hade planerat ett lågpulspass i min Dart Wadermask som jag andas i genom i sträng kyla, men det blev ett pass med pulsen tickandes nästan på max. I 84 minuter höll jag ut i kylan, sedan blev knäna kalla och jag åkte hem. Blir det nåt åka imorgon ska jag valla med vanlig valla och inte såna där fuskgrejor för lata personer, det skulle ju vara roligt ifall man kunde glida i nedförsluten, och inte staka som en galning för att överhuvudtaget komma någonstans. Det är tur att skidåkare räknar träning i timmar, och inte i kilometer, för det blev inte många såna idag...

1 kommentar:

Tvärslå sa...

Förlåt jag skrattar ;) men kan se dej staka dej nerför backen ;)