tisdag 29 december 2009

Skymningsland

Det blev lite sent innan vi kom iväg på skidturen idag, brorsan anlände inte förrän efter halvtvå på eftermiddagen, det var väl lite mycket trafik och dåligt väglag från Uppsala kanske. Men vi kom iväg och under tiden vi skidade så började det skymma ute. Det är det som är det riktigt tråkiga med vintern. Mörkret kommer tidigt. Men nu blev det ju inte kolsvart ute när vi tränade. Det var en slitig tur. Kylan gjorde väl så att ingen hade riktigt bra glid. Åkningen i dom värsta motluten blev till skidgång istället för skidåkning och det var mer frustrerande än jobbigt. Vi körde hela slingan i alla fall, trots 18 minusgrader och dåligt glid. Hur mycket man än ville vända och åka tillbaka så går det ju inte, det är Vasaloppet vi tränar till och då kan man inte bara åka under bra förhållanden, man får helt enkelt ta det väder och före som bjuds för dagen...

Efteråt åkte jag och resten av familjen in till Falun och bytte julklappskläder åt Oskar, eller vi bytte storlek i alla fall, och jag köpte ett nytt underställ till träningen, sen käkade vi på Donken och handlade på ICA Maxi innan vi tog oss hem... -24 grader var det vid "ryggenbackarna" på väg hem. Det är lite för kallt för att man ska vara riktigt nöjd. Jag hoppas att det blir lite varmare till i morgon då brorsan och jag ska försöka oss på att åka skidor igen. Jag känner mig lite förkyld också, men har inte riktigt lotsats om det än... Vi får se hur det utvecklar sig...

Inga kommentarer: