måndag 14 december 2009

Lucia


Idag hade Oskar och hans kompisar luciatåg för föräldrar och mor och farföräldrar. Det var lika fint som det alltid brukar vara och Oskar var tomte som vanligt. Fast ett tag hade han funderingar på att vara pepparkaksgubbe, men han ångrade sig. Han tyckte det kändes "roligt" i magen innan dom skulle gå iväg i tåget, då vi var där och hjälpte till att få på honom alla kläder, han frågade oss också om det kändes "roligt" i våra magar. Han var lite nervös alltså :) Luciatåget gick bra, men Oskar och hans kompis hade lite svårt att koncentrera sig och dom busade lite, och som vanligt höll sonen på med sina miner, som här ovan...

Efter luciatåget bar det av hemåt, för en lugn hemmakväll var det tänkt, men min kusin messade och sa att han skulle in och göra debut i skidspåren i Högbo, så då blev det att jag hängde på. Ett bonuspass som jag inte alls hade räknat med efter en i det närmaste sömnlös natt och ett förmiddagsskift på det. Jag var förmodligen byggdens tröttaste person idag. Men det gick bra att åka skidor i alla fall. Snöade gjorde det också och spåren var sladdriga, men det är i alla fall snö att åka på. Snöar det på bra nu så kan man snart åka här hemma också, och då slipper man ju åka iväg dit och åka på fusksnön. Jag har börjat inse att Vasaloppet kommer att göra ont...

1 kommentar:

Cammo sa...

Vilken fin tomte! Han växer så det knakar tror jag visst! ;)