måndag 28 december 2009

Årets Happening

I alla fall i Göteborg där det spelas elitseriehockey inför över 30 000 åskådare. Utomhus. Det är lite häftigt att det anordnas en sån där match. Men annars tycker jag hockey ska spelas inne, även om jag varit med på den tiden elithockey spelades utomhus på en del arenor, t ex här hemma där HIK spelade i Folkets Park. Där dom också i elitseriekvalet 1975 spöade Djurgården. Det var kul att gå på hockey ute, och det var ett jävla drag där i parken, tyckte jag då i alla fall. Var jag inte själv på matchen så hördes det, om jag var ute och lekte i snön, ända ner till Lillågatan när HIK nätade. Publiken höll väl igång mer då för att hålla värmen kanske... Tur med vädret har dom där i Götet också, en oerhörd tur kan man säga. Perfekta utomhushockeyförhållanden, till skillnad mot regnet som brukar ligga konstant över staden... Det hade kankse inte varit lika roligt om det varit snöstorm, eller störtregn...

Bandy däremot har jag lite svårt för när det spelas inne, men det måste väl till hallar där också om man skall kunna spela, framför allt längre neråt landet. Första inomhusmatchen jag såg i bandy var i Västerås i våras, avgörande semifinal mellan VSK - Sandviken. Jag hade sittplats. Bara det. Sitta på bandy, vad fan är det..? Men nu är det som det är, och det är bara att gilla läget.

Inga kommentarer: