torsdag 10 december 2009

Tomtekväll

Så var det dags för tomtekväll på byn. Vi går väl ner med Oskar ikväll och kikar på det roliga, kanske åker han lite krusell, eller en tur med renen som ska vara där nere på bruket. Egentligen borde jag sova, jag ska ju ut och jobba natt sen, men man får väl bita ihop. Det är ju hockey på tv också som jag ska kika på när vi kommer hem. En natt kvar sedan är man ju ledig över helgen, sen är det tre skift kvar innan vi blir långledig. Skönt.

Igår var jag iväg och åkte skidor igen. Jag kollade på hemsidan innan jag åkte iväg och dom varnar för att spåren är lösa och blöta på eftermiddagarna, men det var dom inte, dom var kanon! Så det var kul att åka. En timme körde jag på 760 metersbanan, sedan fick det räcka, det var första passet efter tre veckor med halsont och hosta. I helgen blir det att åka båda dagarna, och då ska dom ha öppnat hela banan också, så då blir det ännu roligare när man slipper åka uppför den där backen så ofta...

Inga kommentarer: