onsdag 23 december 2009

Da´n Före Da´n

Nu är det nära. Snart kommer tomten. Tjohooo! I väntan på honom så var jag ut och åkte skidor idag, med nya stavar. Dom höll. 13,2 kilometer fick jag ihop på golfbanan, jag hade lite taskigt fäste eftersom jag lät bli att valla innan jag åkte, och det var ju mycket varmare idag än igår när jag vallade... Men det var skönt och roligt. På juldagen är nästa tur planerad, och då åker jag med brorsan som är här över julen. Det blir nog ett längre pass då skulle jag tro.

För tillfället håller skinkan på att griljeras och när den är klar blir det tomtegröt och skinkmacka. Oskar har kusinen Hilding Vilding här, och så är det två andra kompisar som är här och leker. Så någon julefrid är det inte tal om här inte. Fullt ös! Precis som det ska vara när barn leker. Då kanske dom somnar tidigt ikväll :)

1 kommentar:

Skogens drottning sa...

Åh det är bara som du tror att dom ska somna tidigt, ungar har ju en energi som inte är av denna värld när de sätter den sidan till!

God jul och gott nytt år på dej! Ha det så gott!