söndag 13 december 2009

Skidor och Innebandy

Ja, skidor och innebandy har det varit i helgen, inte bara på tv, utan för mig också. Igår och idag har jag och brorsan varit in till Högbo och åkt skidor. Dom har öppnat hela banan nu så man slipper åka runt på 760 metersspåret, nu blir ett varv hela 2,1 km. Igår när jag åkte in kollade jag spårstatusen, ett stort A stod det, och det är lika med fasta spår, när vi kom in var det inte alls på det viset, men det gick att åka i alla fall. I onsdags när jag åkte in kollade jag också, och då var det ett stort C som är lika med lösa spår, men det var det inte heller, det var ju kanonspår då...

Alldeles nyss var jag iväg och spelade match i innebandykorpen igen, jag har ju missat dom tre senaste matcherna så det var kul att åka upp igen. Lädron, serieledarna, stod för motståndet och jag hade ju räknat med en förlust för oss som ligger i bottenskiktet av tabellen. Nu blev det en förlust också, men bara med ett mål, och dom hade tur som fick in segermålet på slutet, men vi hade en bra målvakt också som räddade oss många gånger, men vi missade också öppet mål några gånger, så det var en jämn match och vi var inte värda en förlust och dom var inte värda en seger, men så blev det. En rolig match var det i alla fall.

Inga kommentarer: