onsdag 3 februari 2010

Sovmorgon, Vad Är Det?

Helt otroligt, när man har chans att få sova ett tag på morgonen, då ska Oskar upp kvart i sex... Det är ju inte så roligt, jag längtar tills han börjar närma sig tonåren och sover hur länge som helst på morgonen. Jag är ganska morgonpigg själv, men det måste finnas nån måtta kan man tycka... Ja, nu har jag ätit frukost för länge sedan, spelat Lego Indiana Jones så ögonen blöder och nu sitter jag här och nästan sover...

Jag var ut och åkte skidor igår, och det gick bra, det var kanonspår och till och med lite sol. Det blev en kort vända i vasaloppstempo, och jag hade 17 slag lägre i snittpuls än i loppet på söndagen, det gick 1,3 km fortare i timmen, det säger ju en del om förhållandena på Hornbergsloppet... Jag åkte ungefär ett Hornbergsloppsvarv... Jag satt och kikade på seedningstabellen nyss. Brorsan lyckades ta sig upp till åttonde led, och kusinen H-40 till sjätte, och där hör han ju inte alls hemma eftersom han körde loppet i söndags i sprinttempo. Han kommer att få en jobbig resa till Mora. Det var lite konstigt för jag såg att dom seedat efter segraren i motionsklassen, i dom andra loppen har dom seedat efter segraren i tävlingsklassen, men dom kanske gjorde så för att det var såna extrema förhållanden... Ja, jag ska väl göra ett eller två försök att seeda upp mig jag med. Det såg ju ut att kunna bli bra väder på söndag så jag åker kanske loppet i Gävle då. Samtidigt har jag kommit överrens med min bästa träningskompis, Garmin Forerunner 405, att jag tränar till nästa års Vasalopp, inte det som är om 32 dagar, men jag kommer ju naturligtvis att skaffa mig en del erfarenhet i det loppet till nästa år. I år ska jag bara försöka ta mig igenom så smärtfritt som möjligt, jag siktar inte på någon tid utan bara att komma i mål, jag har sänkt målsättningen en del till årets lopp.

Inga kommentarer: