lördag 6 februari 2010

En Borta

Jaha, då var vi bara två kvar som ska åka vasaloppet då, brorsan hoppade av, så nu kör jag väl på själv då, och H-40 kör på som aldrig förr. Det blir nog inget lopp för mig i morgon, förkylningen verkar inte vilja ge sig, men jag kanske kan åka lite här hemma imorgon, abstinensen är svår nu. Jag måste pallra mig ner på bruket och köpa nässpray och alvedon i alla fall, det kan ju göra underverk. Det ser ut som om jag bara har Bessemerloppet att hoppas på, det är två veckor dit så då hinner jag väl träna lite. Helst skulle jag vilja åka halvvasan och slippa åka runt i varv, det känns mycket bättre med Evertsberg - Mora, men det loppet ligger för nära stora loppet... Ja, vi får se.

Dom kommande veckorna fram till Vasan har jag fått bättre träningsmöjligheter också. Sambon ska gå skift då, så då kommer det att funka bättre med dagislämningarna, när jag har eftermiddag och H har förmiddag så lämnar jag Oskar klockan nio istället för 13, alltså hinner jag åka skidor några timmar på förmiddagen då. Suveränt. Det är bara en månad kvar nu så lite extra träningsmöjligheter tackar man inte nej till...

1 kommentar:

Cammo sa...

Va???? Ger Mange upp innan han ens startat Vasan???? Nu är det du som verkligen står upp för familjehedern och åker Vasan!!!