tisdag 16 februari 2010

GuldKalla

Efter min egen skidtur igår så kikade jag naturligtvis på riktig skidåkning från OS sen, och där fick man se Charlotte Kalla utklassa motståndarna. Det var underbart, första svenska guldet, och fler lär väl komma hoppas jag. Anna Haag gjorde också ett kanonlopp men missade bronset med några sekunder. Synd. Härligt att se en strålande Kalla efter loppet, det var svårt att hålla tårarna borta. En stor svensk dag.

Hellner körde för kung och fosterland i sitt lopp, han gick för guld och gav allt han hade kan man lugnt säga. Han missade guldet, och medalj. Bronspengen var en dryg sekund borta men den hade han nog klarat om han lagt upp loppet annorlunda, men han sa ju själv att han gick för guldet och chansade. Det är riktigt, men synd att det inte lyckades. Det var lite "H-40" över Hellners målgång, fullt ös från början och sen stappla över mållinjen... Skönt att norrmännen misslyckades, men dom kommer väl igen, som vanligt.

För min egen del var det kanske inte så lyckat att åka skidor igår. Rösten är borta idag, och jag är inte ett dugg bättre i halsen. Jag tycker det är för nära Vasaloppet för att vila nu, men som det är idag har jag väl inget val. Jävla skit!

Inga kommentarer: