måndag 8 februari 2010

Och Dagarna Går...

Dagarna går med en rasande fart nu känns det som, Vasan närmar sig med stormsteg, och det är bara att hoppas att man får hålla sig frisk fram till den. Jag har laddat upp med vitlökskapslar och vitaminpiller så ska man väl klara sig, trots att öronen gör lite ont efter varje pass. Det går ju så fort i utförsbackarna och fartvinden blåser rätt in i öronen känns det som, trots att jag har en öronlappsmössa med vindskydd... Idag blev det 22,7 km, efter förmiddagsskiftet på fabriken. Jag åkte först "klassikerspåret", och på väg tillbaka vek jag av in på femkilometersspåret och körde ett varv där också. Det gick bra, fast det kändes lite avigt emellanåt... Det vänstra spåret i elljusslingan lutade liksom åt vänster...

Vi ska börja med femskift vecka 13 sägs det, eller det är väl klart redan. Det blir nog bra trots att man får jobba tre helger av fem, men man har ju ganska långa ledigheter istället och så får man ju lite mer pengar som man kan göra av med. Ja, det blir nog bra...

Nu ska jag kika på sista perioden mellan MoDo - Brynäs, och reta upp mig lite mer på lappjävlarna som sitter på läktaren, det måste ju vara nåt fel på dom där människorna i Ö-vik... Hoppas det blir en BIF-vinst åtminstone så man kan sova gott sen.


2 kommentarer:

Cammo sa...

Jaha, nu får vi sova oroligt hela natten då....drömma mardrömmar om Foppa....

Magnus Thorn sa...

Den där fundamentalistiska publiken måste ha något fel.