söndag 12 juli 2009

Supermetoden

Supermetoder hit och supermetoder dit... Jag har roat mig själv i min ensamhet med att läsa en kvällstidning och där läste jag om nya supermetoden att gå ner i vikt. Kilona bara rasar av en... Hur många supermetoder finns det egentligen? Hur många funkar..? Jag sitter ju här framför datorn med några, eller ganska många överflödiga kilon, men här rasar ingenting av mig i alla fall. Men det är väl ingen supermetod att sitta framför datorn heller... Men jag har bestämt mig för att gå ner på gymet imorgon och försöka komma igång med träningen igen, det var ett tag sedan nu, och då ska jag väl börja tappa kilon hoppas jag. Att jag ska stå på startlinjen i Sälen första helgen i mars känns som en utopi, men man vet aldrig. Kommer jag bara igång och tränar så kan jag nog hasa mig igenom dom nio milen, men det är ju det, att komma igång...

Min bror och kusin ska ju stå där på startlinjen med mig, och jag vägrar komma efter dom över mållinjen i Mora, men dom har det lite bättre förspänt än mig, dom dras inte med dom här extra kilona, men å andra sidan är jag en fan så mycket bättre skidåkare än dom, men jag klarar det inte utan träning i alla fall, den saken är klar. Jag har ingen direkt plan på hur jag ska klara av det, mer än att gå på gym i alla fall två gånger i veckan, och sedan, till att börja med, promenera dom andra dagarna, om vädret tillåter ska jag damma av inlinesen och stavarna och staka mig genom sommaren också, och till hösten och vintern kanske man måste till och jogga lite också om inte snön vill falla ner och ligga kvar. Jag slutade att äta godis för ett par minuter sedan också och det kanske hjälper mig till en bättre form än jag har nu.. Vi får se... En supermetod bättre än någon annan...

Inga kommentarer: