måndag 13 juli 2009

Äckligt

Det finns inget värre än när IFK Göteborg får stryk av aik, jag äcklas nåt alldeles fruktansvärt och får kväljningar. Tyvärr hände det ikväll... aik vann med 1-0, ett mål som föregicks av en misstänkt offside, men jag skyller inte på det, IFK missade en straff också, och det är ta mig fan tjänstefel. Det svarta laget var bättre i första halvlek, det kan jag erkänna i denna svåra stund, men i andra körde IFK totalt över motståndarna, spelmässigt, annars var det väl en del IFK spelare som fick känna på motståndarnas brutalitet, med grejer som inte hör hemma på en fotbollsplan, jag tänker främst på deras engelsman som gav Sebbe en åktur han sent skall glömma, dessutom hade dumfan mage att klaga när han fick det röda kortet uppkört i fejan. IFK hade ju inte bästa förutsättningar innan match, med många skador i backlinjen redan och en avstängd back, så såg det inte bra ut. Men dom som spelade stod upp bra, och 17-åringen som debuterade i Allsvenskan gjorde det bra. I andra låg kvitteringen i luften, men bollen gick aldrig in, så den här förlusten får man ta fast jag känner mig spyfärdig, IFK leder fortfarande Allsvenskan...

Inga kommentarer: