måndag 6 juli 2009

IT-Akuten

Jag fick rycka ut till mor och far för att försöka klura ut vad som var fel med deras internet, dom har inte lyckats komma ut på nätet på flera dagar. Jag är ingen som helst expert på sånt här men jag brukar kunna läsa mig till vad som kan tänkas vara fel. Jag gick ner för trappen till källaren, och där nedanför så såg jag en telefonkontakt som inte satt i jacket. Jag satte i den, och vips så kom vi ut på nätet. Det är kul att kunna hjälpa till ibland.

När datorverkstaden öppnar i eftermiddag ska jag lämna in min dator också, den måste få ett nytt moderkort. Jag hoppas dom kan fixa det ganska fort, det är sjukt tråkigt att vara utan dator... Man blir ju nästan helt handikappad på nåt vis. Jag kan inte kolla mail, inte blogga normalt, inte photoshopa, ja, jag kan nästan inte göra nånting...

2 kommentarer:

kentAA sa...

Är som att leva på stenåldern när man inte har tillgång till dator och internet, den som väntar på något gott får hela mailen igenspammad.

Magnus Thorn sa...

Surprise!