onsdag 1 juli 2009

Jag Ser Tillbaka



Ungdomsidolerna Björn Wallde och Svante Grundberg. Minns ni nattsudd? Det var fantastiskt roligt med dom där två som satt och borstade i tv. Jag, brorsan och Buppa kunde den här låten utantill och vi gnolade väl på den den där sommaren då allting var bäst och man skådade botten i otaliga flaskor och glas... Vi sa att vi skulle vara nyktra en helg (eller var det en dag) den sommaren, vi sa det lite så där i förbifarten, och utan vår vetskap så drogs det igång en vadslagning på byn. Skulle vi vara nyktra eller inte. Vem som vann vet jag inte och om vi var nyktra får ni klura ut själva. Ja, det här är väl inget inlägg man är stolt över, men jag kände att jag måste lätta mitt hjärta när jag fick syn på videon på You Tube...

2 kommentarer:

Tvärslå sa...

Nejmen, känner igen det där fast från andra traker än dina, det skedde troligen liknande saker både här och där på "den där" tiden.
I morgon köper jag skivan med Sundström, som tröst när jag lämnat av dottern som åker på kollo. Så man har någe najs o lyssna på i två veckors tystnad.

Magnus Thorn sa...

Underbart!!!