torsdag 2 juli 2009

S E M E S T E R

Japp, äntligen har jag semester. Det var en lättnad att åka ut mellan grindarna i morse och känna den där frihetskänslan som infinner sig varje gång man får semester. Ja, åtminstone tror jag att jag har semester nu. Vi körde dåligt i natt så vi måste hoppas på att förmiddagslaget och eftermiddagslaget kör slut på allting. Då har vi semester. Skulle båda dom lagen köra lika dåligt som oss, så tar det ändå slut. Så, vi har semester... Och jag tror att jag har sex veckor... Jag lämnade nämligen in en begäran om föräldrarledighet några veckor före semestern, men jag har inte fått något svar... Jag tolkar tystnaden som om jag får vara hemma två veckor till. Det är ju skitdåligt att inte svara ja eller nej, hur svårt kan det vara..? Nån av dom där veckorna åker vi till Mumindalen med Oskar, troligen det första av dom, så det hade ju varit bra att få ett svar liksom. Men nu ska jag bara njuta av dom här sex veckorna utanför grindarna. Unterbart!

2 kommentarer:

Skogens drottning sa...

Japp, helt rätt, njut av ledigheten... nu ska jag njuta av mina tre lediga dagar, sen ska jag jobba fyra och sen... sen är det semester på riktigt. Tror banne mej inte jag längtat efter en semester så här mycket på väääääldigt länge!

Ha en skön semester

Skogens drottning sa...

Fortfarande avis på din semester - näe, om du frågar hur det känns så är jag rakt inte gammal... :) Men fasen om man läser på körkortet... eller som när man ser sånt om Walkman-grejerna, ja då får man bara gilla läget liksom.
Och... de röda var ju klart ballast :)