tisdag 12 maj 2009

Kan Vad Som Helst Kallas Konst?

Precis när jag skulle lämna datorn åt dess öde fick jag syn på nåt konstigt... Nån "konstnär" som heter Anna Odell fejkade ett sammanbrott och togs in på psyk, allt filmades och kallas konstverk... Tidigare var det ju nån som klottrade i en tunnelbanevagn, filmade det, och kallade det ett konstverk. Fan man skulle bli konstnär, det är ju inte så svårt alls. Man kan ju hänga upp lakan på ett klädstreck och kalla det konstverk, men det skulle jag ju inte bli först med. Inte heller att hänga ett träd upp och ner över en gata... Jag vet inte vad jag skulle hitta på. Bajsat i en glasburk har ju någon redan gjort också. Sabina gör ju en konst utav att gå sjunger Stefan Sundström, så egentligen, allt man gör är konst. Synd att ingen konstkännare upptäcker det man gör eller inte gör så man kunde tjäna lite pengar på det... Jo, nu kom jag på det! Jag ska försöka köra igenom ett rör i A-verket på fulla varv utan dorn, då kan det bli vad som helst, sen ska jag ställa upp det i rondellen. Genialt.

Inga kommentarer: